מרן הגר"ש אוירבאך יורה להקים מפלגה חילופית ל'דגל התורה' • האזינו

    אסתי פלד 6 Comment on מרן הגר"ש אוירבאך יורה להקים מפלגה חילופית ל'דגל התורה' • האזינו
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' אמר יהושע פולק כי באופן ברור ראש הישיבה מרן הגר"ש אוירבאך יורה להקים מפלגה חילופית ל'דגל התורה'. את הדיון ניהל מגיש המהדורה אבי מימרן יחד עם אריה ארליך מ'משפחה'.

    לא סוד הוא שהמגזר הליטאי עומד בשנתיים האחרונות בעיצומו של פילוג נרחב על רקע חילוקי דעות השקפתיים.

    רשימת 'בני תורה' אשר התפלגה מרשימת 'דגל התורה' הצליחה בבחירות המוניציפאליות האחרונות להכניס נציג משמעותי בעיריית ירושלים, חיים אשפטיין, סגן ראש עיריית ירושלים.

    היום, 105 ימים לפני הבחירות לכנסת, אומר יהושע פולק ל'קול חי' כי "בסופו של דבר, מי שיחליט זה  ראש הישיבה הגר"ש אוירבאך, כפרשן אני יכול לומר שגם לפני 20 שנה הרב שך פילג את יהדות התורה, וזאת למרות שאז זה היה נראה שאין סיכוי", לדבריו "למעלה מ -40 אלף איש יצביעו בבחירות הקרובות לרשימה שתוקם".

    האזינו לראיון המלא:



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      קודם כל אריה ארליך אומר שאין לבני תורה מנדט . לידיעתו הם קיבלו לעיריות כ 15,000 קולות ב 60 אחוז מהאלקטוראט . זה אומר שבכל הארץ הם 25,000 קולות . מנדט בבחירות שעברו היה 29,000 קולות לכן יש להם כמעט מנדט ובוודאי יותר מויזניץ ובעלז שמיוצגים בקדנציה שלימה.
      דבר שני התפלאתי ש2 המראיינים תובעים מבני תורה להצביע לרשימה שמנדה אותם ופוגעת במשך יותר משנתיים שוב ושוב ברבותיהם. שיפנו את השאלות ליהדות התורה .

    2. 5

      מה שיהושע פולק שכח לציין שמי שליוה את הרב שך יד ביד היה הרב שטיימאן אז לפני 25 שנה מוזר שאת זה הם לא מפרשנים

    3. 4

      צודקים בני תורה אם הם לא נותנים להם נציג למה שילכו איתם, רק רודפים אותם כל היום, בפרט שהם הרבה יותר גדולים מבעלזא וויזניץ.

    4. 3

      מה שהכי מפליא הוא שר' יהושע פולק יודע מראש מה הרב אויערבך יורה!!

    5. 2

      זקן ממרא !!! איך הוא יודע כבר מה הממרא יורה

    6. 1

      איפה יהושע פולק היה בתשמ"ט???? למחבלים יש זכרון מאד קצר בכל הנוגע למורשתו ה א מ י ת י ת של הרב שך, אז בואו נזכיר ל"נרדפים" המסכנים שלנו: יהושע פולק נלחם חזיתית במפלגה שהרב שך רק הקים אז, דגל התורה. הרב שך ירק על זה דם, ויהושע פולק נלחם נגדו. והיום….